Dinsdag vertrek naar Kibale Forest - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Nellie Vliet - WaarBenJij.nu Dinsdag vertrek naar Kibale Forest - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

Dinsdag vertrek naar Kibale Forest

Door: Nellie

Blijf op de hoogte en volg Nellie

04 Augustus 2015 | Oeganda, Tororo

Op dinsdagmorgen maakte we kennis met Byron onze gids en vertrokken we om 6:45 uur van Shalom naar Kibale forest. Het werd een aardig ritje, maar we keken onze ogen weer uit
We reden zowel over goede wegen als ook over hele slechte wegen, zeg maar: “Chawolo wegen”. Ook werd er regelmatig naar ons gezwaaid door de kinderen.
We kwamen om 13.00 uur aan bij Kibale Forest camp. De bagage werd uitgeladen en werd naar onze tenten gebracht. Luxe tenten, neergezet op een betonnen fundering met een badkamer en wc. De elektra wordt opgewekt door zonnepanelen en het water voor de douche wordt opgewarmd door een houtkachel. De lunch stond voor ons klaar en smaakte ons goed.
Om 16:00 uur gingen naar Bigodi Wetlands om daar een tocht door het moeras te maken. Onderweg kwamen we vele diersoorten tegen zoals: arend, white and black colobus aap, red tailed aap, loist aap, pauwvogel, yellow weavers, hornbill en nog heel veel andere vogels. De tocht liep ook langs een landbouwer, waar soja, koffie, mais, bananen verbouwd werden. Ook liepen we op houten vlonders door het moeras. De tocht was zeker de moeite waard, mede omdat de gids heel veel vertelde, liet zien, ruiken en zelfs iets liet proeven.
Om 20:00 uur werd ons viergangen diner geserveerd en dat smaakte bijzonder goed. We gingen slapen met heel veel krekel, vogel en aapgeluiden.