Maandag knutselen en bezoekjes - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Nellie Vliet - WaarBenJij.nu Maandag knutselen en bezoekjes - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

Maandag knutselen en bezoekjes

Door: Nellie en Annika

Blijf op de hoogte en volg Nellie

27 Juli 2015 | Oeganda, Tororo

Henk en Nellie gingen op visite bij Tim en Wilma. Bart Annika en Jesper gingen knutselen met de kinderen. Onderweg kwamen er al kinderen op hen af, die gelijk je hand vast wilde houden.
Op het veld aangekomen ging Jesper stoelen halen. Elphas ( uit het CDHope huis)kwam meteen mee, want hij had vrij. We lieten ze eerst een kleurplaat kiezen uit een kleurboek, ze konden kiezen uit: hello kitty, plains of cars en planes was het meest geliefd. Potloden en krijtjes neergezet in het gras en elk kind pakte netjes een kleurtje en wisselden deze met elkaar af. Je kan merken dat de kinderen een goede discipline is bijgebracht door ouders en leraren. Ook al zitten ze hutje mudje op elkaar ze blijven rustig zitten. Er werden stickers uitgedeeld uit het kleurboek, zodat ze in hun kleurplaat inplakken, maar de meeste plakte deze op hun hoofd. Sommige kids probeerde meer dan een sticker te krijgen. Als ze klaar waren met kleuren mochten ze bij Jesper een scoubidootouwtje halen en daarna bij Annika kralen. Elphas hielp ook met uitdelen. We hadden nu de kinderen van P2 en P3 en natuurlijk de dorpskinderen.
Annika vertelde de kinderen dat ze moesten gaan zitten en ging toen het boekje “stop Monkeying around” voorlezen. Bart ging nog even met ze bellenblazen en daarna liepen we weer naar huis.
Bart ging het laatste laagje cement aanbrengen en Annika en Jesper bakte wentelteefjes, maar liefst 22 stuks! Tim en Wilma en de kids kwamen ook eten. Gezellig onder het eten met elkaar gekletst. De rest van de middag gerelaxt, foto’s maken, vogels spotten met de verrekijker, boekje lezen en Annika en Bart gingen zelfs nog even zonnen laat op de middag. Om 16.00 uur hadden we voor de verandering nog een onweersbuitje met regen en daarna gingen we weer naar het CDHope huis.
Nellie leerde alle kids en staf en ook haar eigen een vriendschapsbandje knopen. Henk en Nellie gingen om 18.00 uur een bezoek afleggen en Annika en Jesper bleven nog even. Bart ging met Tim hardlopen. Henk en Nellie gingen naar de familie van Odoi (in deze familie ook een sponsorkind van Bert en Gerrie) en kwamen Bart en Tim tegen die net op weg gingen om hard te lopen. Tim heeft Bart een lesje Oegandees hardlopen geleerd, want wij hadden de hele avond geen kind meer aan hem. Maar het moet gezegd worden respect voor Bart en Tim ook natuurlijk, ze liepen maar liefst 13 km
over zandweggetjes en de eerste 6 km was heuvel opwaarts.
Henk en Nellie deelde bij de gezinnen een en ander uit, ook de foto’s van vorig jaar. Wij hadden daar vrolijke gesprekken en maakte foto’s van de gezinnen. En daarna natuurlijk ook alle buurkinderen erbij op de foto, totaal 25 kinderen. Weer iets om uit te delen volgend jaar. We gingen ook nog bij een weduwe met haar 6 kinderen op bezoek. Deze vrouw heeft Aids ( wat hier veel voorkomt) maar kan door sponsoring om goed te kunnen eten haar medicijnen innemen. Ze voelt zich goed en dat kon je ook aan haar zien! Zij is hier zeer dankbaar voor. Toen we weggingen werden we door iedereen uitgezwaaid.

• 28 Juli 2015 - 16:28

Jans Beijeman Ik:

Inlees elkedag julie verslag ben dinsdag uit ziekenhuis gekomengaat wel weer goed groeten en tot ziens ma

• 28 Juli 2015 - 22:46

Bert Van Vreeswijk:

ik kijk ook regelmatig naar de verslagen. Wat knap dat Jans Beijeman ook doet!!!!