Vertrek naar Chawolo - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Nellie Vliet - WaarBenJij.nu Vertrek naar Chawolo - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Chawolo

Door: Nellie en Henk

Blijf op de hoogte en volg Nellie

20 Juli 2015 | Oeganda, Tororo

Zondag de dag van vertrek werden we (Nellie, Annika, Bart, Jesper en Henk) uitgezwaaid door Christine Ria Alfons Ad en Ank Mirjam en Floor. We werden weggebracht door Lars en de Kees (de vader van Bart)
De reis begon al meteen goed,we kwamen veilig aan, we liepen zo door alle formaliteiten heen en onze koffers waren niet zwaar!
Dat beloofd wat voor de rest van de reis, nou en of!
Onze eerste vlucht had meteen al 2 uur vertraging en daardoor mistte we de aansluiting in Cairo. Mijn buurman in het vliegtuig was zeer verbaasd want hij had dit als frequente vlieger met Egyptair nog niet mee gemaakt.
(zou het aan ons liggen?)
We konden kiezen uit de volgende opties overnachten in Cäïro en dan de volgende avond pas om 21.45 uur vliegen, aankomst 4:15 uur of om 0.100 uur naar Addis Ababa( Ethiopië) en daar vandaan naar Entebbe, aankomst 13:00 uur. We kozen voor de tweede optie, we waren tenslotte nog niet in Ethiopië geweest :-)
We vertrokken een uurtje later (we waren dit inmiddels al gewend) naar Addis Ababa en we ontmoeten een leuke reisgenoot Ruth uit Kampala (die ook de vlucht had gemist). Op Addis Ababa aangekomen keken wij onze ogen uit, het was een grote chaos (vergeleken met Caïro, waar alles goed geregeld was). In Addis Ababa krioelde het van de mensen, alles vuilnis zwierf over de grond en last but not least, het vliegtuig had weer vertraging. Dit keer ws het maar drie uur. In deze tijd mooie gesprekken gevoerd met Ruth en haar van de Nederlandse lekkernijen laten proeven.
Uiteindelijk kwamen we om 16:00 uur aan in Entebbe. Na de gebruikelijke formaliteiten, gelukkig geen lost koffers, werden warm ontvangen door Joan en Michel, zij vervoeren ons naar Chawolo. Joan heeft in 2009/2010 gewerkt bij CDHope. Er stond een ruime, prachtige bus met airco. Dit hadden we wel verdiend na deze vermoeiende, maar toch enerverende reis. Eerst boodschappen doen bij Nakumat in Entebbe en daarna door naar Chawolo. De spits was een vertragende factor, maar dit waren we ondertussen wel gewend. Uiteindelijk kwamen we nog net om maandag aan in Chawolo. We werden het laatste stukje begeleid door Yason op de boda boda en Julius. We werden warm ontvangen door Tim en Wilma, Eugene en Jaimie die ook nog eens lekker bordje spaghetti voor ons bij zich hadden. Voldaan na de maaltijd en natuurlijk moe doken wij ons bedje in. De reis duurde maar liefst 35 uur!

• 21 Juli 2015 - 09:34

Henk Sr:

Geniet van chawoolo en de CD Kids en van Wilma en Tim en de Boys .Wij volgen jullie .

• 21 Juli 2015 - 10:00

Anita :

Poeh vervelend, maar ik ga er vanuit dat jullie dit snel vergeten zijn!
    Geniet!

• 21 Juli 2015 - 10:07

Christine:

Joga,

Wow, wat een reis!!!! Dan heb je wel tijd voor een kruiswoordpuzzel of een vestje breien voor de baby's. Fijn dat jullie goede gesprekken hebben gehad.

Gelukkig zijn jullie nu in Chawolo. Rust goed uit en geniet voor de volle 100%. Lieve groeten voor allemaal!

• 21 Juli 2015 - 14:05

Floor:

Nelllliieeee wat een reis en wat een pech op dat moment. maar levert wel weer een leuk contact op.
    Geniet er van en rust eerst ff uit van de lange reis.

liefs dikke knuffel Floor en Noud

• 21 Juli 2015 - 18:59

Bert Van Vreeswijk:

Een reisduur record en al een kerkdienstrecord. Waar gaan jullie nog meer voor?

Jullie krijgen vast dubbel plezier!!

B.

• 24 Juli 2015 - 14:52

Anne Van Leeuwen:

Wow, wat moet die reis vermoeiend zijn geweest zeg.. Maar wat fijn dat jullie er nu zijn. Geniet ervan en doe iedereen de groetjes!

Liefs, Anne