Maandag vertrek - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Nellie Vliet - WaarBenJij.nu Maandag vertrek - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

Maandag vertrek

Door: Nellie en Henk

Blijf op de hoogte en volg Nellie

03 Augustus 2015 | Oeganda, Tororo

Op vrijdag kregen wij te horen van Tim en Wilma dat zij ons graag terug wilde brengen naar Kampala. Dit vonden natuurlijk harstikke leuke. Op maandagmorgen de koffers ingepakt en zodanig dat we zo min koffers overhielden. In de handbagage gingen de spullen voor de safari. Gelukkig paste al onze bagage in de Van. Om tien vertrokken we met Tim en Wilma en de kids naar Kampala. Natuurlijk eerst nog even langs bij het CDHopehome om voor het laatst afscheid te nemen en daarna op weg. Onderweg kwamen wij Agnes nog tegen met haar baby Gideon. Zo konden wij ook nog van haar afscheid nemen en haar laatste woorden waren: “Doe de hartelijke groeten aan mijn collega (Christine), want ik mis haar!”. Het was een gezellige rit met af te toe wat oponthoud door wegwerkzaamheden en langzaam rijdende trucks. Om vier uur arriveerden wij bij Shalom in Kampala waar we de nacht zouden doorbrengen. Tim wilde nog even met de jongens de bekende heuvel oplopen, waarna we gezamenlijk naar de craftmarkt gingen. De afstand was ongeveer 4 kilometer, maar vanwege de drukte duurde dit bijna een uur. Op de craftmarkt kochten we leuke souvernirs en kleine spulletjes voor de verkoop.
Daarna gingen we z´n allen eten bij “Spur”, dit is bekend bij een aantal Oegandagangers. Het eten was goed en we hadden met elkaar een gezellig samenzijn ter afsluiting. In Shalom namen we van elkaar afscheid met een stevige knuffel en kropen we in bed (wij vertrokken de volgende morgen al om 6:30 uur).