Zondag kerk en afscheid - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Nellie Vliet - WaarBenJij.nu Zondag kerk en afscheid - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

Zondag kerk en afscheid

Door: Henk en Nellie

Blijf op de hoogte en volg Nellie

02 Augustus 2015 | Oeganda, Tororo

Nellie begon al vroeg op zondag met het reorganiseren van de naaikoffer en Henk spoelde de was uit en hing deze op. Daarna op weg naar de kerk. We kwamen wat later aan en dat was maar goed ook. De kerkdienst duurde op tien minuten na maar liefst drie uur. Er was een gastpredikant van een dorpje verder op en deze kreeg maar geen genoeg van . Het was wel een leuke dienst voor de jeugd, want hij betrok deze bij zijn verhaaltjes. Het koor zong natuurlijk weer en er was weer een veiling van één ei, drie maiskolven en mini tomaatjes. Julius deed de veilig en maakte grappige verhalen bij de goederen, vooral bij het ei had hij een leuk verhaal. Het was een bevrucht ei en je kon hem onder je kip leggen, waardoor je eigenlijk een kip kreeg die eieren gaat leggen of een haan die je op kon eten. De eieren van de kip worden ook weer kippen of hanen en hiervan kun je dan één schenken aan de kerk.
Na de dienst nog wat handen geschud en daarna op bezoek bij Yason. Zijn vrouw Faith was met de baby Samuel op bezoek bij haar vader, waardoor we hen helaas niet hebben gezien. Het was een fijn bezoek en leuk om te zien hoe Hope nu een peutertje is geworden. Hij bedankte ons hartelijk voor de kleertjes voor zijn kinderen en we namen afscheid met een big hug.
Nog even langs bij de dominee Paul om nog wat gezinsfoto´s te maken en daarna liepen we naar het guesthouse. De pannenkoek geur kwam ons tegemoet, want de jongelui waren alvast pannenkoeken aan het bakken voor de avond.
Om over vieren kwamen de kinderen en staf van het CDHopehome en Tim en Wilma met de kids naar het guesthouse. We hebben eerst een waterijsje (uit Nederland meegenomen) gegeten en daarna hebben we ons vermaakt met springtouw, voetbal, volleybal en naar muziek luisteren. Suzan K. wilde graag nog even kijken waar Annika sliep.
Om 17:30 uur vertrokken naar het CDHopehome met z’n allen en met het eten wat wij hadden klaargemaakt. We maakten eerst een groepsfoto met z’n allen en speelden daarna bingo. Hier hadden zij speciaal om gevraagd. We hadden voor iedereen een leuke prijs meegenomen en als iemand meerderen bingo had kreeg hi/zij een potlood.
Na het spelen van bingo gingen we gezamenlijk eten. Wij hadden pannenkoeken gebakken, rookworst in plakjes gesneden en partjes boterhammen met vruchten of chocoladehagelslag en smeerkaas. Als toetje hadden we aardbeien kloppudding met als versiering manna. Iedereen smulde hiervan! Na het eten kon iedereen nog een woordje zeggen over de afgelopen weken. We kregen mooie en leuke woorden toegesproken. Eigenlijk wilde niemand dat wij weg gingen. Als laatste toonde wij de video´s van de sportdag, waarna wij van elkaar afscheid namen met een dikke knuffel.